دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو
دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو

اطلاعیه

سلام بر دوستای گلم 

 

وقت همتون به خیر 

 

بنابه دلایلی تا ۱۰-۱۵روز دیگه شاید نتونم وبمو آپ کنم.. 

 

قول میدم در اولین فرصت هرچه زودتر بیام.. 

 

پیشاپیش از شکیبایی شما مرسی 

 

 

درسهای بزرگی که میتوان از مورچه ها آموخت

 

 

 

همه ما سعی می‌کنیم که از افراد بزرگ درس زندگی بگیریم و دوست داریم رمز و راز موفقیت آنها را بدانیم. اما فراموش می‌کنیم که گاهی بزرگترین درس‌های زندگی از کوچکترین موجودات کنار ما گرفته می‌شوند.

مثلاً مورچه‌ها را در نظر بگیرید. آیا باور می‌کنید که این موجودات کوچک می‌توانند به ما یاد بدهند که چطور باید زندگی بهتری داشته باشیم؟

از رفتار مورچه‌ها می‌توانیم چهار درس مهم بگیریم که به ما برای داشتن زندگی بهتر کمک می‌کنند. 

...

ادامه مطلب ...

داستان زیبای یه سوال دارم..



وقتی این مطلبو خوندم..منو  به شدت تحت تاثیر قرار داد..
برین به ادامه
ادامه مطلب ...

دل نوشته

دیدی ای غمگین تر از من

بعد از آن دیر آشنایی

آمدی خواندی برایم

قصه ی تلخ جدایی

continue..


ادامه مطلب ...

پزشکی سلامت


خواب چقدر به وزن شما اضافه می کند؟

به گفته دانشمندان؛ کمیت و کیفیت خواب بر وزن بدن تاثیر دارد. 
این که افراد چه چیزی را چه مقدار مصرف می‌کنند ارتباط مستقیم با کمیت و کیفیت خواب آن‌ها دارد. در صورتی که هر فرد شبانه هشت و نیم ساعت بخوابد روز بعد کمتر احساس گرسنگی می‌کند. دلیل این امر وجود هورمون گرلین (Ghrelin) است که به بدن دستور غذا خوردن می‌دهد.
هر قدر که فرد کمتر و بدتر بخوابد میزان تمرکز هورمون گرلین در روز بعد بالاتر می‌رود. در چنین مواقعی تسلط هورمون لپتین (Leptin) که مصرف غذا را به هنگام سیری متوقف می‌کند، کم‌تر می‌شود. افزون بر این، خواب کم‌تر از هفت تا 9 ساعت توصیه شده در طول شب خطر ابتلا به چاقی و دیابت را به همراه دارد..

بقیه در ادامه

ادامه مطلب ...

اقتصاد دان بزرگ جهان "milton firidman"



می توانیم پول خودمان را برای خودمان خرج کنیم . در این حالت پول را با وسواس خرج می کنیم تا هزینه حداقل و منفعت حداکثر شود.

میتوانیم پول خودمان را برای دیگری خرج کنیم. مثلا یک هدیه تولد بخریم . در این صورت خیلی به محتوای هدیه کاری نداریم , اما به قیمتش توجه داریم.
می توانیم پول دیگران را خرج خودمان کنیم. در این صورت من خودم را یک نهار خوب مهمان می کنم!

و در نهایت می توانیم پول دیگری را برای دیگری خرج کنیم. اگر چنین شود نه دل نگران پولی هستیم که خرج می شود و نه نگران چیزی که کسب می شود..

خط فقر کجاست..؟



خط فقر دقیقا همین جاست. فاصله ای هم با ما ندارد. درست زیر پای ماست. خط فقر، خطی فرضی است مابین بتن یک پل. زیر آن خوابیدن و از آن عبور کردن به فاصله یک مصوبه است! به فاصله یک امضای ناقابل! جمعی ناگهان از بالای آن میروند و جمعی زیر آن از چشم ها پنهان می مانند و شاید اصلا به حساب هم نیایند … عدم ثبات اقتصادی و نداشتن امنیت شغلی، مالی و اجتماعی، ما را به زیر و بالای این خط منحوس سوق میدهد. دنبال نرخ واقعی تورم و بیکاری نگردید چون خط فقر همین جاست! درست در یکقدمی ما و ما عابری گذران، فقط گذر میکنیم و آمارها را نگاه میکنیم. آمارها در خدمت دولتمردان است! همانگونه که تاریخ به نوک خامه آنان نوشته میشود. اما واقعیت، در زیر همین پل شکل میگیرد. خط فقر همین جاست..

نامه یک دختر کم توقع


-- عزیزم
می توانی خوشحال باشی، چون من دختر کم توقعی هستم. 

اگر می گویم باید تحصیلکرده باشی، فقط به خاطر این است که بتوانی خیال کنی بیشتر از من می فهمی! 

اگر می گویم باید خوش قیافه باشی، فقط به خاطر این است که همه با دیدن ما بگویند ”داماد سر است!” و تو اعتماد به نفست هی بالاتر برود!


اگر می گویم باید ماشین بزرگ و با تجهیزات کامل داشته باشی، فقط به این خاطر است که وقتی هر سال به مسافرت دور ایران می رویم توی ماشین خودمان بخوابیم و بی خود پول هتل ندهیم
اگر از تو خانه می خواهم، به خاطر این است که خود را در خانه ای به تو بسپارم که تا آخر عمر در و دیوارآن، خاطره اش را برایم حفظ کنند وهرگوشه اش یادآور تو و آن شب باشد!
اگر عروسی آن چنانی می خواهم، فقط به خاطر این است که فرصتی به تو داده باشم تا بتوانی به من نشان بدهی چقدر مرا دوست داری و چقدر منتظر شب عروسیمان بوده ای!


اگر دوست دارم ویلای اختصاصی کنار دریا داشته باشی، فقط به خاطر این است که از عشق بازی کنار دریا خوشم می آید… جلوی چشم همه هم که نمی.شود!

اگر می گویم هرسال برویم یک کشور را ببینیم، فقط به خاطر این است که سالها دلم می خواست جواب این سوال را بدانم که آیا واقعا “به هرکجا که روی آسمان همین رنگ است”؟! اگر تو به من کمک نکنی تا جواب سوالاتم را پیدا کنم، پس چه کسی کمکم کند؟!

اگر از تو توقع دیگری ندارم، به خاطر این است که به تو ثابت کنم چقدر برایم عزیزی! 

و بالاخره…!!
اگر جهیزیه چندانی با خودم نمی آورم، فقط به خاطر این است که به من ثابت شود تو مرا بدون جهیزیه سنگین هم دوست داری و عشقمان فارغ از رنگ و ریای مادیات است

اسامی معروف ترین عاشقان جهان


اگه میخوای بدونی عاشقترین های تاریخ کیا هستن برو


 به ادامه مطلب..


ادامه مطلب ...