دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو
دل نوشته

دل نوشته

...آسمان ، چشم آبی خداست ، نگران همیشۀ من و تو

یک شعر زیبا


نمی دانم چه می خواهم خدایا ، به دنبال چه می گردم شب و روز

چه می جوید نگاه خسته من ، چرا افسرده است این قلب پرسوز

ز جمع آشنایان می گریزم ، به کنجی می خزم آرام و خاموش

نگاهم غوطه ور در تیرگیها ، به بیمار دل خود می دهم گوش

گریزانم از این مردم که با من، به ظاهر همدم و یکرنگ هستند

ولی در باطن از فرط حقارت ، به دامانم دو صد پیرایه بستند

از این مردم که تا شعرم شنیدند ، برویم چون گلی خوشبو شکفتند

ولی آن دم که در خلوت نشستند ، مرا دیوانه ای بدنام گفتند

دل من ای دل دیوانه من ، که می سوزی از این بیگانگی ها

مکن دیگر ز دست غیر فریاد ، خدا را بس کن این دیوانگی ها

(( فروغ فرخزاد ))

نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:44 ق.ظ http://asheghet-mimooonaaam.blogfa.com/

تمام شب آنجا
میان سینه من
کسی ز نومیدی
نفس نفس میزد
کسی به پا میخواست
کسی تو را میخواست
دو دست سرد او را
دوباره پس میزد

تمام شب آنجا
ز شاخه های سیاه
غمی فرو میریخت
کسی ز خود می ماند
کسی تو را میخواند
هوا چو آواری
به روی او میریخت

"فروغ فرخزاد"

زیبا بود..

سمیرا چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:21 ب.ظ

واقعا نوشته های زیبایی داره من عاشق فروغ فرحزادم ..........ممنون ازنوشته های زیباتون

منم همینطور...ممنون از حضورتون و همچنین نظرتون...

هنگامه چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:40 ب.ظ http://hengameharjomand.blogsky.com

دل من ای دل دیوانه من ، که می سوزی از این بیگانگی ها

مکن دیگر ز دست غیر فریاد ،خدا را بس کن این دیوانگی ها


جانا ز دل ما سخن میگویی

آره هنگامه کبیر...

هنگامه چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:53 ب.ظ http://hengameharjomand.blogsky.com

خوب فهمیدی مث همیشه

ندا چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:07 ب.ظ

بسیار زیباست

لطف دارید...

khatere یکشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:11 ب.ظ

vaqean tashakor mikonamo afarin migam be in hosne entekhabet k hamishe behtarinaro entekhab mikoni ta ma lezat bebarim

خواهش میکنم دوست من...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد